duminică, 4 octombrie 2009

Amintiri din copilarie


Livada de ciresi

La numai cativa ani , am ramas mut de uimire si ii intrebam pe parintii mei de ce e cald afara iar ciresii sunt plini de zapada .
Ei mi-au spus cu zambetul pe buze ca a venit primavara si ciresii au inflorit . Nu mica mi-a fost mirarea cand dupa cateva saptamani florile albe de ciresi pe care le-am asemuit cu bulgari mici de zapada s-au transformat in sfere rosii , mici , lucioase , pe care bunicii mei le-au cules pentru mine imbiindu-ma sa le mananc.

De fiecare data , in orice anotimp , cand merg la bunici , in livada de ciresi imi aduc aminte de cele doua momente care mi-au marcat cu adevarat copilaria , primavara si inceputul verii . Aici , in livada de ciresi , am retrait in fiecare vacanta de vara aceste momente de inceput ale copilariei mele . Contrastul dintre albul florilor de cires si rosul purpuriu al fructelor , este o imagine intiparita pe retina , care nu cred ca va disparea vreodata . Chiar primavara trecuta am urcat pe deal , la livada si am vazut cu aceiasi ochi , ca acum multi ani in urma , cand de-abia paseam , florile albe de ciresi . Ma incearca sentimentele de nostalgie , de dragoste fata de aceasta adevarata “oaza” de frumusete , de relaxare din gradina bunicilor . Intotdeauna am fost incantat sa zburd prin gradina si atat de fericit eram incat veneam acasa doar la masa .

Acum stau mai putin pentru ca , adolescent fiind am alte preocupari , insa iarba verde , florile multicolore si ciresii din livada ma fascineaza . Aici ma simt liber , simt cu adevarat ca traiesc , natura ma relaxeaza si imi ofera linistea de care am nevoie si pacea pe care cateodata fiecare dintre noi o doreste . Aici ma simt impacat cu mine insumi , departe de zgmotul orasului , poate cateodata de rautatea semenilor si acum inteleg de ce , aici m-am simtit intotdeauna in siguranta.

Eram absorbit de minunatiile naturii , iar ciripitul pasarilor ma tinea treaz , totusi , in aceasta stare de vis . Acum imi dau seama ca mereu visam cu ochii deschisi , iar starea de bine in care ma aflam si energia pe care o capatam ma faceau sa trec mai usor peste micile probleme de sanatate . Eu cred ca acest refugiu al meu in mijlocul naturii a contribuit la multe schimbari in viata mea . Am devenit mai sanatos , mai puternic , dar sensibil la tot ce este frumos , la tot ce ofera natura . Nu stiu daca acum am putut exprima in cuvinte tot ceea ce am simtit , insa cu certitudine pot spune ca livada de ciresi a bunicilor face parte din copilaria mea , dar si din adolescenta . N-am sa uit niciodata cum ma ascundeam sub ramurile umbroase ale ciresilor in zilele toride de vara , pentru ca acolo o sa ma ascund mereu ... in livada de ciresi .

Un comentariu: